Μήκος: 4.600 μ.
Επίπεδο δυσκολίας: μέτριο
Προτεινόμενες ώρες: απογευματινές

Βγαίνοντας από την Εξωγή με κατεύθυνση προς τον Σταυρό, πριν τα τελευταία σπίτια του χωριού στα αριστερά του αυτοκινητόδρομου ξεκινά ένα φαρδύ χωμάτινο δρομάκι. Μπαίνετε σε αυτό και βρίσκεστε στο «τρίστρατο», το σημείο απ’ όπου ξεκινούν οι τρεις παλιοί δρόμοι της Εξωγής. Αν βαδίσετε αριστερά, θα πάτε προς Πλατρειθιά και προς Κάλαμο (διαδρομές 3, 4). Εσείς παίρνετε τον δεξιό δρόμο, που πηγαίνει στον Σταυρό. Η διαδρομή στην αρχή είναι οριζόντια, συνεχίζει κατηφορική και μετατρέπεται σε καλντερίμι που μέσα από τη ρεματιά οδηγεί στον ασφαλτόδρομο Εξωγής-Σταυρού. Ακολουθείτε τον ασφαλτόδρομο δεξιά (ανηφορικά) και μετά από τρεις στροφές θα συναντήσετε στα αριστερά σας το μονοπάτι που μέχρι σήμερα εξυπηρετεί τους κατοίκους της Εξωγής να φθάσουν στις περιουσίες τους στο Ρουσάνο. Ακολουθήστε τα κίτρινα σημάδια και απολαύστε τη θέα του εντυπωσιακού κόλπου των Αφαλών και της όμορφης κοιλάδας της Βορείου Ιθάκης. Το μονοπάτι καταλήγει στο μικρό οροπέδιο (πλάτωμα) του Ρουσάνου. Δίπλα σας (αριστερά) θα δείτε ένα αμπέλι. Από εδώ, το δεξιό μονοπάτι σάς οδηγεί στη δυτική πλευρά του πλατώματος, όπου θα απολαύσετε τη θέα της Κεφαλλονιάς και της ανοιχτής θάλασσας. Το αριστερό μονοπάτι σάς οδηγεί λίγο χαμηλότερα, στο «Παλιόκαστρο», ένα παρατηρητήριο (φρυκτωρία) της ελληνιστικής εποχής.
Φεύγετε από το Παλιόκαστρο. Βαδίζοντας στο οροπέδιο του Ρουσάνου ανατολικά, θα βρείτε ένα κατηφορικό και σε μερικά σημεία ολισθηρό μονοπάτι που θα σας κατεβάσει γρήγορα προς το χωριουδάκι Καλύβια, με την όμορφη εκκλησία της Παναγίας του 19ου αιώνα. Από τα Καλύβια, ο αυτοκινητόδρομος του χωριού θα σας φέρει στον Σταυρό.
Εναλλακτικά, όταν βγείτε από τα Καλύβια, μπορείτε να ακολουθήσετε τον κατηφορικό χωματόδρομο που θα σας οδηγήσει στην μαγευτική παραλία της Πόλης.